Merhabalar,
Uzunca
bir süredir, projelerimin yoğunluğundan dolayı blog sayfama yazı yazamamıştım.
Projelerin yoğunluğunda, aradan çıkardığımız bir konuyu, tüm takipçilerime
lazım olabileceği ihtimalini düşünerek bu yazımda paylaşmak istedim.
Özellikle
muhasebe işlemlerinde İç Sipariş kavramı sıkça kullanılmaktadır. Aslında iç
siparişleri, herkesin anlayacağı bir dilde söylemek gerekir ise, maliyet ve
masraf biriktirdiğimiz her amaçta kullanabilmekteyiz.
Şuan
çalıştığım şirkette, özellikle sürekli kullanıcısın değiştiği araç ve telefon
iç siparişlerinde maliyet ve masrafların kim tarafından yapıldığının
raporlaması net olarak yapılamıyordu. Örneğin, bir araç bir çalışanımıza ait
iken bu araç başka bir çalışana verildiğinde eski iç sipariş kapatılarak yeni
bir iç sipariş açılıyordu. Bu işlem bu araca ne kadarlık bir masraf ve maliyet
birikimi olmuş anlamında kullanıcının dikkatinden kaçması durumunda,
bizlere tam olarak doğru sonuçlar
ulaştırmıyordu. Araç siparişini kapatıp yeniden açmamızın nedeni ise, araç
siparişlerini Plaka bazında açmamızdan dolayı, yeni siparişte aynı plakayı
kullanamadığımız için sürekli aynı plakanın varyasyonlarını türetmek zorunda
kalıyorduk.
Bu
sorunu giderebilmek adına, çalışanlarımızın kullandığı araçlara ait iç
siparişleri, personel iç siparişleri ile eşleştirdik ve muhasebe belgelerinde
bu kişilerin personel iç sipariş bilgisini muhasebe belgesinin içerisine ikame
yaptık. Akabinde de KOB1 ve FBLxN raporlarında bu alanları getirerek, muhasebe
çalışanlarımızın raporlamasını kolaylaştırmış olduk.
Öncelikle
bu işlemleri yapmanız için gerekli olan, bir Abap yazılımcısına ihtiyacınız
olmasıdır.
Öncelikle
yazılımsal çalışmalardan önce bir siparişin
başka bir sipariş ile ilişkilendirilebilmesi için bir uyarlama yapılması
gerekmektedir.
Menü Yolu :
SPRO --> Maliyet Muhasebesi ve Kontrol --> İç Siparişler --> Sipariş
Ana Verileri --> Sipariş Türlerini Tanımla
Geçmiş
bilgilerini tutmak istediğiniz iç sipariş türünün detayına girilir. Bizim
örneğimizde taşıt siparişi kullanılacaktır.
Alan Seçimi alanına
tıklanıldığında, bu sipariş türüne ait ekran düzeni görüntülenir. Aşağıdaki
ekran görüntüsünde sarı zemin renginde kutucuk içerisine aldığım alanın zorunlu
olarak işaretlenmesi durumunda, TAST türünde açılan bir siparişte Talep Eden Sipariş
alanı zorunlu olarak kullanıcıdan istenir.
Yukarıdaki
uyarlamayı yaptığınızda, bundan sonraki süreçte iç siparişinizde bu alan
zorunlu olarak görünür.
Yazılımsal olarak
yapılması gerekenler ise, BSEG tablosu için bir ikame yapılması, KOB1 ve FBLxN
raporlarında iç sipariş ve tanımı alanlarının raporlara eklenmesi
gerekmektedir.
BSEG tablosunda
PFKBER alanına (Muhatap İşlev Alanı) TAST ve TELF sipariş türünde bir işlem
yapılması durumunda, bu iç siparişlerin içerisinde yer alan Talep Eden Sipariş
alanındaki veriyi BSEG tablosunda PFKBER alanına kopyalayan bir ikame yazılır.
Böylelikle, iç
siparişe ait muhasebe belgesi kimin tarafından kullanıldığı anlaşılabilir.
Aşağıdaki ekran
görüntülerinde de raporlarda nasıl görüntülenebileceğini görebilirsiniz.
FBLxN ve KOB1
raporunda varyantlarınıza aşağıdaki alanları ekleyerek raporlarınızda, bir iç
siparişe ait kimlerin hangi tarihlerde ne kadarlık masraf yapıldığı
raporlanabilecektir.
KOB1 Raporu;
FBLxN Raporu;
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder