Reklam Alanı

Reklam Alanı

2 Ekim 2017 Pazartesi

SAP Sisteminde İç Siparişlerin Kullanıcı Bazlı Olarak Takip Edilmesi

Merhabalar,

Uzunca bir süredir, projelerimin yoğunluğundan dolayı blog sayfama yazı yazamamıştım. Projelerin yoğunluğunda, aradan çıkardığımız bir konuyu, tüm takipçilerime lazım olabileceği ihtimalini düşünerek bu yazımda paylaşmak istedim.

Özellikle muhasebe işlemlerinde İç Sipariş kavramı sıkça kullanılmaktadır. Aslında iç siparişleri, herkesin anlayacağı bir dilde söylemek gerekir ise, maliyet ve masraf biriktirdiğimiz her amaçta kullanabilmekteyiz.

Şuan çalıştığım şirkette, özellikle sürekli kullanıcısın değiştiği araç ve telefon iç siparişlerinde maliyet ve masrafların kim tarafından yapıldığının raporlaması net olarak yapılamıyordu. Örneğin, bir araç bir çalışanımıza ait iken bu araç başka bir çalışana verildiğinde eski iç sipariş kapatılarak yeni bir iç sipariş açılıyordu. Bu işlem bu araca ne kadarlık bir masraf ve maliyet birikimi olmuş anlamında kullanıcının dikkatinden kaçması durumunda, bizlere  tam olarak doğru sonuçlar ulaştırmıyordu. Araç siparişini kapatıp yeniden açmamızın nedeni ise, araç siparişlerini Plaka bazında açmamızdan dolayı, yeni siparişte aynı plakayı kullanamadığımız için sürekli aynı plakanın varyasyonlarını türetmek zorunda kalıyorduk.

Bu sorunu giderebilmek adına, çalışanlarımızın kullandığı araçlara ait iç siparişleri, personel iç siparişleri ile eşleştirdik ve muhasebe belgelerinde bu kişilerin personel iç sipariş bilgisini muhasebe belgesinin içerisine ikame yaptık. Akabinde de KOB1 ve FBLxN raporlarında bu alanları getirerek, muhasebe çalışanlarımızın raporlamasını kolaylaştırmış olduk.

Öncelikle bu işlemleri yapmanız için gerekli olan, bir Abap yazılımcısına ihtiyacınız olmasıdır.

Öncelikle yazılımsal çalışmalardan önce bir siparişin  başka bir sipariş ile ilişkilendirilebilmesi için bir uyarlama yapılması gerekmektedir.


 Menü Yolu : SPRO --> Maliyet Muhasebesi ve Kontrol --> İç Siparişler --> Sipariş Ana Verileri --> Sipariş Türlerini Tanımla

Geçmiş bilgilerini tutmak istediğiniz iç sipariş türünün detayına girilir. Bizim örneğimizde taşıt siparişi kullanılacaktır.




Alan Seçimi alanına tıklanıldığında, bu sipariş türüne ait ekran düzeni görüntülenir. Aşağıdaki ekran görüntüsünde sarı zemin renginde kutucuk içerisine aldığım alanın zorunlu olarak işaretlenmesi durumunda, TAST türünde açılan bir siparişte Talep Eden Sipariş alanı zorunlu olarak kullanıcıdan istenir.


Yukarıdaki uyarlamayı yaptığınızda, bundan sonraki süreçte iç siparişinizde bu alan zorunlu olarak görünür.




Yazılımsal olarak yapılması gerekenler ise, BSEG tablosu için bir ikame yapılması, KOB1 ve FBLxN raporlarında iç sipariş ve tanımı alanlarının raporlara eklenmesi gerekmektedir.

BSEG tablosunda PFKBER alanına (Muhatap İşlev Alanı) TAST ve TELF sipariş türünde bir işlem yapılması durumunda, bu iç siparişlerin içerisinde yer alan Talep Eden Sipariş alanındaki veriyi BSEG tablosunda PFKBER alanına kopyalayan bir ikame yazılır.

Böylelikle, iç siparişe ait muhasebe belgesi kimin tarafından kullanıldığı anlaşılabilir.
Aşağıdaki ekran görüntülerinde de raporlarda nasıl görüntülenebileceğini görebilirsiniz.




FBLxN ve KOB1 raporunda varyantlarınıza aşağıdaki alanları ekleyerek raporlarınızda, bir iç siparişe ait kimlerin hangi tarihlerde ne kadarlık masraf yapıldığı raporlanabilecektir.

KOB1 Raporu;



FBLxN Raporu;



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder