Reklam Alanı

Reklam Alanı

3 Şubat 2016 Çarşamba

SAP FI Modülü İçeriği ve Organizasyonel Yapı

SAP FI MODÜLÜNÜN GENEL YAPISI
SAP FI mali muhasebe modülü aşağıda ki kategorilere ayrılmaktadır.

1.    Duran Varlıklar (FI-AA)
2.    Çek Senet İşlemleri (FI-ÇEK)
3.    Satıcılar Muhasebesi (FI-AP)
4.    Müşteriler Muhasebesi (FI-AR)
5.    Defteri Kebir Muhasebesi (FI-GL)

1.    DURAN VARLIKLAR (FI-AA) : Duran varlıklar yani şirket içerisinde kullanılan demirbaş ürünlerinin şirkete alımından, şirketten çıkışına kadar yapılan tüm işlemler bu modülde yönetilir. SAP sistemi, duran varlıklara ilişkin tüm amortisman, faiz ve diğer değerleri, duran varlık ana verilerinde belirttiğiniz özelliklere göre otomatik olarak hesaplar ve muhasebe belgelerini oluşturur. Sabit kıymet işlemleride bu modül üzerinden takip edilmekte, raporlanabilmekte ve yönetilmektedir.

2.    ÇEK SENET İŞLEMLERİ : SAP ERP sisteminde çek/senet modülü bulunmamaktadır. Bundan dolayı bu modül sadece Türkiye için özelleştirilerek geliştirilmiş bir tool’dur. Müşteriden alınan çeklerin, bankaya ibraz, satıcıya ibraz ve aynı şekilde tahsil edilmesi işlemleri bu modül üzerinden yapılmaktadır.

3.    SATICILAR MUHASEBESİ : SAP MM(Malzeme Yönetimi) modülü ile entegre bir sistemdir. Satıcılara ait tüm muhasebesel hareketlerin kayıt edildiği ve raporlandığı alandır.

4.    MÜŞTERİ MUHASEBESİ : SAP SD (Satış Dağıtım) modülü ile entegre bir sistemdir. Müşterilere ait tüm muhasebesel hareketlerin kayıt edildiği ve raporlandığı alandır.

5.    DEFTERİ KEBİR MUHASEBESİ : Müşteri ve Satıcı ile ilişkisi olmayan belgelerin muhasebesel işlemlerinin yapıldığı modüldür. Bu durumda kullanıcılar belgeleri manuel olarak elle girer yada otomatik olarak oluşan belgelerdir.

SAP FI MALİ MUHASEBE ORGANİZASYON BİRİMLERİ

1       ŞİRKET KODU : SAP sisteminin en üst organizasyonu şirket kodudur.
2    HESAP PLANI : FI modülünde şirket kodundan sonra gelen en önemli, organizasyon birim, hesap planıdır. Her defteri kebir bir hesap planına göre kurulmalıdır. Defteri kebir hesaplarının tanımları hesap planında sıralanmış bir biçimde bulunur.
3   DEĞERLEME PLANI : Duran varlık modülünde kullanılan en üst organizasyon birimidir. Bir şirket koduna sadece bir değerleme planı eklenebilirken, bir değerleme planı birden fazla şirket için kullanılabilir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder